Mijn eerste week in Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Quito!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Februari 2018 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal, hierbij mijn eerste blog!! M'n eerste week in Quito zit er alweer bijna op... Wat vliegt de tijd toch! Er zijn veel leuke dagen geweest, maar helaas ook wat mindere.... hier later meer over, eerst de leuke verhalen!!

Zaterdag 10 februari ben ik op het vliegtuig naar Quito gestapt. Het was de langste vlucht die ik ooit gemaakt heb, wel 12 uur!! Al bij al zijn die 12 uur ook redelijk snel voorbij gegaan, en ik heb mij goed kunnen amuseren met het aanbod films en series. Ze hadden zelfs een heel seizoen van mijn lievelingsserie 'The Middle'!! Om 16:15 uur lokale tijd ben ik geland. Vanuit het vliegtuig moest je gelijk in de rij gaan staan bij de douane, en werd er gecontroleerd of je Ecuador binnen mocht. Alles ging goed en ik kon snel mijn backpack ophalen en mijn taxi opzoeken. Kleine tip voor de volgende keer.... minder kilo's meenemen!!! Wat waren de backpack en mijn extra rugzak zwaar!! Gelukkig heeft de taxichauffeur me geholpen met al m'n tassen, en konden we snel richting het studentenhuis waar ik deze week zal verblijven. Ik deel dit huis samen met nog 2 andere meiden, een Duitse en een Engelse. We hebben die avond kennisgemaakt en even gezellig gekletst, maar ik was zo moe van al het reizen dat ik vrij snel in bed ben gekropen.

Zondag werd ik al ontzettend vroeg wakker, omdat er 6 uur tijdsverschil zit tussen Nederland en Ecuador. Om 4 uur was ik al startklaar voor de dag, maar ik ben toch nog maar even blijven liggen hahaha. Die dag heb ik Quito verkend. Het was carnaval in Ecuador, dus in Quito was een parade bezig toen ik aankwam. Ik ben er snel bij gaan staan en heb onzettend genoten van alle muziek en de  traditionele dansen. De optocht is compleet anders dan in Nederland, en hier spuiten ze tijdens de optocht rond met spuitbussen vol met schuim. Toen ik dit voor het eerst zag vond ik het wel een beetje vreemd, maar toen iedereen met schuim begon te spuiten heb ik er hard om moeten lachen. Quito is een prachtige stad vol met mooie gebouwen en parken, en ik heb mijn ogen uitgekeken deze eerste dag.

Op maandag ben ik samen met mijn kamergenootje naar de TelefériQo geweest. Dit is een cabinelift die je naar de top van de Pichincha vulkaan breng. De top ligt op bijna 5000 meter hoogte, maar wij zijn met de cabinelift maar tot 4100 meter hoogte gegaan. Vanaf de vulkaan had je een prachtig uitzicht over de hele stad, en de vulkanen die rondom Quito liggen. We hebben boven op de vulkaan rondgelopen, en lekker op een bankje in de zon gezeten. Je kon goed voelen dat je op grote hoogte zat, want al na een paar traptreden was je compleet buiten adem. De rest van de dag hebben we lekker in de zon gezeten op Plaza de la Indenpencia.

Dinsdag hebben we het rustig aan gedaan. Ik ben samen met mijn Duitse huisgenoot en 2 andere Nederlanders in de middag naar parque Metropolitano geweest. We hebben daar een flinke hike gemaakt. Het was een enorm park, met veel verschillende speeltuinen en andere gelegenheden om te sporten. We hebben ontzettend veel gelopen, en 's avonds had ik ook flinke pijn aan mijn benen.

Op woensdag begonnen eindelijk de spaanse lessen! Hier keek ik al naar uit vanaf het moment dat ik in Quito aan ben gekomen. Om 8:00 uur begonnen de lessen, en we hadden die dag in totaal 8 uur les. Ik zit in de klas met mijn 2 huisgenoten, en we hebben een ontzettend leuke leraar. Hij legt alles heel goed uit en we kunnen veel lachen met hem. Om 17:00 uur waren de lessen afgelopen, en toen moesten we snel naar huis om ons klaar te maken voor de salsa les!! De school ligt tegenover het studentenhuis, dus we hoeven niet ver te lopen. Om 18:00 uur begon de salsa les, en het was echt ontzettend leuk!! Ik had het vrij snel onder de knie en het ging ook best wel goed. Na de salsa les zijn we met de hele groep wat gaan drinken in een bar. Het was een erg gezellige avond!

Dan komt nu helaas het minder leuke deel.... Ik werd woensdagnacht wakker en ik voelde me helemaal niet lekker.... ik was ontzettend duizelig, mijn hart klopte als een gek en ik kon heel moeilijk ademhalen. Ik ben uiteindelijk weer in slaap gevallen, maar het was een vreselijke nacht. Ik was blij toen het eindelijk morgen was, maar helaas voelde ik me nog steeds belabberd. Ik heb me evengoed klaargemaakt voor de lessen, en 's morgens ben ik ook naar de les geweest. Ik had tegen de leraar verteld hoe ik me voelde, en hij had me medicijnen voor hoogteziekte gegeven. Het werd maar niet beter, en 's middags kreeg ik er ook nog pijn op de borst bij. Toen heb ik besloten dat het beter was om naar het ziekenhuis te gaan, en samen met een begeleider van de school ben ik gelijk in een taxi gestapt. In het ziekenhuis aangekomen hebben ze mijn hartslag en bloeddruk gecontroleerd, en dit was blijkbaar niet heel goed want ik werd gelijk aan een infuus gehangen. Ik heb via het infuus medicijnen gekregen, en ook nog verschillende drankjes en injecties gekregen. Mijn hart bleef als een gek kloppen en ik had het ontzettend benauwd. Zoals verwacht ging het er in het ziekenhuis anders aan toe dan in een Nederlands ziekenhuis, maar over het algemeen was het een goed ziekenhuis. De dokters en verpleegsters spraken bijna geen engels, en ik spreek nog niet zó goed spaans om al die medische termen te begrijpen. Gelukkig kon de begeleider van school enigzins vertalen, zodat ik wel op de hoogte gehouden werd van wat er gaande was. Na een aantal onderzoeken en tests, bleek dat de zenuwen rondom mijn hart zo gespannen waren dat ik daarom niet goed kon ademhalen en mijn hart dus extra hard moest werken. Ik heb een hele apotheek aan medicijnen meegekregen, en na een hele middag in het ziekenhuis doorgebracht te hebben mocht ik 's avonds eindelijk naar huis!
Vandaag mag ik niet naar de lessen, en moet ik rust houden thuis. Straks moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle, en ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen.

Voor zover mijn eerste week in Quito, met duidelijke goede en minder goede dagen. Ik ben erg benieuwd wat de dokter dadelijk zegt, en of ik zondag mag vertrekken naar het tweede deel van mijn reis..... de jungle!!

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 16 Februari 2018 - 16:09

    Clim:

    Ha Nikki, inderdaad vanalles beleefd al deze week. Hopelijk voel je je snel beter zodat je verder kunt met je avontuur in Ecuador.

  • 16 Februari 2018 - 16:12

    Ria Bongers:

    Hoi Nikki,
    Heb al wel e.e.a. van je gehoord maar het is leuk om je eerste verslag te lezen!!
    Wat sjeise dat ziekenhuisgebeuren!! onze engel moet nu echt zijn werk gaan doen! Hopelijk is het niets heftigs en kun je gewoon mee naar de jungle.. We horen het wel. Pas goed op jezelf. Groetjes en een dikke zoenepoen van Har en mij!!

  • 16 Februari 2018 - 16:13

    Koos:

    Leuk verslag en leuke foto's (al is het eind van het verslag niet zo leuk)

  • 16 Februari 2018 - 17:25

    Charles En Conny :

    Hallo Nikki fijn te horen dat je goed gaat op nu dan dat is niet zo leuk hoop dat je snel weer op de been bent zal je blijven volgen ☺

  • 16 Februari 2018 - 18:10

    Peet:

    Haaa Nikki, leuk om wat van je te horen en te zien! Ben alweer benieuwd naar je volgende weken! Gr Peet

  • 16 Februari 2018 - 21:02

    Giel En Jacqueline :

    Hoi Nikki. Nou de eerste week, was al een hele belevenis. Beterschap nog, en we zijn zeer benieuwd wat de tweede week zal verlopen. Groetjes van ons.

  • 16 Februari 2018 - 21:23

    Wiel En Ans:

    Ha Nikki,
    Salsales en Spaanse les klinken inderdaad heel goed.
    Maar dat je je niet lekker voelt is heel erg jammer.
    Hopelijk gaat het snel weer beter met je en kun je mee naar de jungle.
    Toi toi. Gr wiel en ans.

  • 16 Februari 2018 - 21:56

    Maurice:

    Hoi Nikki, fijn dat we hier je avonturen kunnen meevolgen! Hopelijk ben je zondag voldoende opgeknapt om je reis volgens planning verder te kunnen zetten. Veel plezier! Groetjes, Maurice..

  • 16 Februari 2018 - 22:24

    Rick:

    super fijn dat het daar zo goed klikt met je kamergenoten en de lessen. maak er nog een fantastische periode van en heel veel beterschap. dat het snel weer zoals vanouds gaat

  • 17 Februari 2018 - 09:25

    Monique:

    Wow Nikki al zoväol metgemaaktj de 1e waek!leuk om te laeze...haopelijk kinse geweun de jungle in...suc6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 10130

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 April 2018

Ecuador

Landen bezocht: