Week 5 en 6 in Puyo - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 in Puyo - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6 in Puyo

Blijf op de hoogte en volg Nikki

26 Maart 2018 | Ecuador, Puyo

Hallo allemaal, hierbij blog 5 alweer! Wat vliegt de tijd toch, en het 'georganiseerde' deel van mijn reis zit er alweer op. Nu sta ik er alleen voor hahaha.

De afgelopen 2 weken heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een Animal Rescue Centre in de jungle. Het centrum heet Yana Cocha, en het ligt aan de rand van het regenwoud. Het was er echt prachtig, en ze hadden veel verschillende dieren. Van sommige dieren had ik zelfs nog nooit gehoord! Zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen lezen, ben ik op mijn 2de werkdag al gebeten door een kinkajou. De wond is gelukkig goed hersteld en ik heb er nu geen last meer van!

Iedere werkdag stond je ingepland op een andere ronde. Er waren 5 verschillende rondes: Monkeys, Birds, Mammels, Butterflies en Clinic & Quarantine. Ik vond alle rondes super leuk, maar mijn favoriet was toch wel de 'birds' omdat deze mij zo deden denken aan mijn eigen vogeltje Basje :)

Ook de apen vond ik geweldig! Om op de verschillende apen-eilanden te komen, moest je door het water lopen. Zodra je op het eiland aan was gekomen, klommen alle aapjes op je en lieten ze je niet meer met rust! Super schattig!! Probeer dan maar weer van dat eiland af te komen hahahaha.

Ook de 'Clinic & Quarantine' ronde vond ik erg interresant, omdat dit iets weghad van dierenarts. In de clinic & quarantine zaten alle dieren die bijvoorbeeld net in het centrum waren aangekomen, of waar iets mee aan de hand was waardoor ze extra verzorging nodig hadden. Ik vond het super interresant om meer over deze dieren te leren, en te leren welke dieren welke zorg nodig hadden.

Ik werkte 6 dagen per week, maar in het weekend hoefde je alleen de dieren te verzorgen en geen extra klusjes te doen dus je was altijd voor de middag al klaar. In mijn eerste weekend ben ik op zondag samen met 2 andere meisjes naar Indichuris geweest. Dit is een plaatsje ongeveer 40 minuten weg van Puyo. In Indichuris is een berg die je kunt beklimmen, en boven aangekomen heb je een prachtig uitzicht over de hele jungle! Ook hangt er op de top van de berg een schommel, waarmee je boven de afgrond kunt schommelen! Echt super vet! Daarna zijn we naar een waterval gelopen en hebben we daar lekker gezwommen.

Afgelopen donderdag ben ik samen met 5 andere vrijwilligers naar Tamandua geweest. Tamandua hoort ook bij Yana Cocha, en hier worden onze dieren weer vrijgelaten in het wild als ze er klaar voor zijn. Tamandua ligt diep in de jungle, en er is hier geen bereik en geen elektriciteit. Juist omdat het zo diep in de jungle ligt, maakt het de ervaring nog iets specialer. Je bent echt weg van de bewoonde wereld en alle luxe die er normaal gesproken is. Dit is echt super om te ervaren! We zijn hier 1 nachtje gebleven, en we hebben veel leuke activiteiten gedaan. 'S avonds hebben we een nachtwandeling gedaan en hebben we veel kaaimannen, tarantula's en slangen gezien. Na de wandeling heeft de sjamaan een ritueel bij ons gedaan. Hij heeft onze ziel en lichaam gereinigd van alle slechte energie, en dit was erg leuk om mee te maken. Eerst rookte de sjamaan een speciale sigaret boven je hoofd, en in deze sigaret kon hij zien of je meer reiniging nodig had of dat je schoon was. Ik had schijnbaar meer nodig en het eerste deel van het ritueel moest overnieuw gedaan worden. Daarna werd je van top tot teen ingesmeerd met een soort alcohol, en was je helemaal schoon! Erg speciaal.
De volgende dag zijn we naar een waterval gelopen, en onderweg hebben we meer geleerd over planten die hun gebruiken als medicijn. Ook weer super interresant! 'S middags zijn we weer teruggegaan naar Yana Cocha, en het was echt een ervaring om nooit te vergeten!

Zaterdag was helaas mijn laatste dag, en ik vond het heel erg jammer om weg te moeten gaan. Ik had graag nog langer willen blijven, en ik mis alle dieren ontzettend!! Ik heb zaterdag de bus gepakt naar Cuenca, en hier ben ik 's nachts aangekomen. In Cuenca blijf ik een paar dagen, en op maandagnacht of dinsdagmorgen neem ik de bus en ga ik nog een paar dagen terug naar Montañita. Ik ben super enthousiast om mijn vrienden daar weer terug te zien, en om nog lekker een paar dagen te surfen! Hier blijf ik tot zaterdag en dan vlieg ik door naar de Galapagos!!!

  • 26 Maart 2018 - 17:16

    Clim:

    Wat heb je weer veel meegemaakt, geweldig. Ik zal toch evengoed blij zijn als je weer thuis bent.... Veel plezier deze week in Cuenca en Montenita xx

  • 26 Maart 2018 - 18:38

    Lili-jan:

    Schitterende ervaringen. Hier kun je nog lang van genieten. Veel plezier nog.

  • 26 Maart 2018 - 19:12

    Mariet:

    Whoow Nikki....wat een ervaringen...hier kun je nog lang van nagenieten!
    Heel veel plezier voor de komende week en ik ben reuze benieuwd naar je volgende blog!
    Enjoy!!

  • 26 Maart 2018 - 19:18

    Koos:

    Wat een ervaringen, ben af en toe wel jaloers, dit avontuur vergeet je nooit meer.
    Zoals ook je vorige blogs weer mooi geschreven. Jammer dat het met de foto's niet lukt.
    Veel plezier in Montanita en "surf" xx.

  • 26 Maart 2018 - 21:31

    Peet:

    Ha Nikki. Nog veel plezier op de Galapagos!! Knap dat je dat allemaal onderneemt. Gr Peet

  • 29 Maart 2018 - 16:55

    Ria Oet Haor:

    Ha Nikki, waat weer eine boel belaevenisse! Hiel fijn des doe 't allemaol zoa prachtig vins, mer det sjommele baove eine aafgrondj vinj ich neet zo leuk om aan te dinke! Laot det toch mer leever achterwaege in 't vervolg! Surf maar lekker en ich bun benuujd nao dien versjlaag euver de Galapagos- eilanden! Groetjes!!

  • 30 Maart 2018 - 08:53

    Wiel En Ans:

    Ha ontdekkingsreizigster.
    Wat maak jij veel mee tijdens deze reis!!!
    Fantastisch. Nog veel plezier verder.
    Dan zien we je weer als herboren terug in Haelen.XX.

  • 02 April 2018 - 10:18

    Jacqueline En Giel:

    Hoi Nikki,
    Wat heb je inderdaad weer veel beleefd, super allemaal. We wensen je de laatste weken ook nog heel veel plezier, maar dat zal best wel lukken.
    Heel veel groetjes van ons..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 10119

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 April 2018

Ecuador

Landen bezocht: