Week 4 in Montañita - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu Week 4 in Montañita - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu

Week 4 in Montañita

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 Maart 2018 | Ecuador, Guayaquil

Hallo allemaal, hierbij alweer mijn vierde blog. Ik ben ondertussen al een maand aan het rondreizen door Ecuador, en de tijd vliegt voorbij! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en ik wil er nog niet aan denken dat de helft van mijn tijd er hier alweer opzit.

Deze week ben ik in Montañita geweest. Montañita ligt helemaal aan de andere kant van het land, aan de kust. Die week ben ik verbleven in zogenoemde cabañas. Op het terrein lagen verschillende cabañas, die het meest bezet waren door studenten van de talenschool. De cabañas waren echt prachtig, en ik deelde die van mij met 3 jongens.

Mijn dagplanning was iedere dag ongeveer hetzelfde. Ik begon 's morgens om 8:00 uur met mijn spaanse les tot 10:00 uur. Van 10:00 uur tot 12:00 uur hadden we surfles, en dan 's middags weer spaanse les van 13:00 uur tot 15:00 uur. De spaanse lessen waren erg leuk, en ik zat in een leuk klasje. Maar vooral de surflessen vond ik geweldig!! Ik had vorig jaar ook al eens gesurft in Portugal, maar dat was maar 1 les dus ik was erg benieuwd hoe het hier zou gaan. Onze leraren waren echt super aardig, en legde alles goed uit. Ik had het redelijk snel onder de knie, en het ging ook best wel goed moet ik eerlijk zeggen! Iedere dag kregen we weer net iets moeilijkers aangeleerd, en zo verbeterde mijn surfen door de week.

Toch kon ik het niet laten om het weer voor elkaar te krijgen om in het ziekenhuis te belanden.... Tijdens het surfen een klein ongelukje gehad waardoor ik het surfboard tegen m'n hoofd heb gekregen met een waarschijnlijke hersenschudding tot gevolg. Het ziekenhuis was erg slecht, en ze hadden weinig medische materialen waardoor een diagnose erg moeilijk vast te stellen was. Weer medicijnen gekregen en de rest van de week evengoed gewoon lekker gesurft!

Momenteel ben ik in Puyo, en hier zal ik 2 weken vrijwilligerswerk doen in een dieren opvang centrum in de jungle. Ik ben al een paar dagen aan het werk, en het is ontzettend leuk! Ook hier begon ik weer goed, en ben ik gisteren meteen gebeten door een kinkajou... Het deed best veel pijn, maar het gaat goed met me. Ik blijf het werken evengoed leuk vinden!


Dit was het weer voor deze keer, en ik ben benieuwd hoe mijn komende 2 weken hier zullen zijn. Hopelijk geen nieuwe beten meer hahaha!

  • 15 Maart 2018 - 11:17

    Har En Ria:

    Hoi Nikki,
    We wisten al van de aanvaring met de surfplank maar dat je nú in Puyo alweer de tanden van een kinkajou hebt leren kennen is nieuws! Wat een´gedoons`allemaal! Verder wel fijn dat het werk goed bevalt! Veel plezier verder en we zien wel weer foto´s verschijnen. Liefs van ons!!

  • 15 Maart 2018 - 16:49

    Clim:

    Weer een leuk blog. Jammer dat de wifi zo slecht is dat er geen foto's bij kunnen.

  • 16 Maart 2018 - 16:09

    Mariet:

    Ha Nikki, nou jij maakt ze wel mee hoor! Kunt in ieder geval niet zeggen dat je geen avonturen beleefd hebt!!

  • 16 Maart 2018 - 16:13

    Mariet:

    Nou....staat er maar de helft...moet ik de rest nog een keer typen!

  • 16 Maart 2018 - 16:17

    Mariet:

    Doe voorzichtig en geniet nog van al je belevenissen!
    Groetjes van ons...

  • 16 Maart 2018 - 16:33

    Jacqueline En Giel:

    Hoi Nikki,
    Wat weer een belevenissen, dat maak je in Haelen allemaal niet mee.
    We willen je hierbij van harte feliciteren met je verjaardag en wensen je een super mooie dag.
    Veel plezier voor de volgende week, en blijf ver uit de buurt van de ziekenhuizen.
    Groetjes van ons.

  • 16 Maart 2018 - 19:08

    Koos:

    Weer n leuke blog, hopelijk de volgende keer weer wel foto's.

  • 17 Maart 2018 - 10:24

    Ria Bongers:

    Ha Nikki, allereerst gefeliciteerdj mit diene verjaordaag! Knuffels en xxx van mich! Ich haop desse de aafgeloupe daag ongebete door bus gekomme en det det auch de komendje waek neet gebeurtj. Hiej zoos doe eine witte verjaordaag hubbe gehadj want 't sjniewtj! Det zal 't dao waal neet doon! Toet gauw weer en veul plezeer!

  • 17 Maart 2018 - 12:34

    Wiel En Ans:

    Hola Nikki.
    Felicidades por tu compleanos.
    Diviertete aun mas en la jungla.
    Muchos saludos desde los vecinos de Haelen.
    p.s. Wij zijn trotse opa en oma geworden van Mijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 10115

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 April 2018

Ecuador

Landen bezocht: