Week 2 in de jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu Week 2 in de jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu

Week 2 in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Nikki

26 Februari 2018 | Ecuador, Cuyabeno

¡Buenas tardes!

Hier mijn verhalen over mijn tweede week in het prachtige Ecuador. Op zondag 18 februari ben ik vanuit Quito vertrokken naar Lago Agrio. Het was nog even spannend of ik wel kon gaan met mijn gezondheid, maar gelukkig ben ik goed gekeurd! Vanuit Quito was het ongeveer 8 uur met de bus naar Lago Agrio, dus ik kwam daar 's avonds pas aan. Die nacht heb ik doorgebracht in een hotel, en op maandag werd ik opgehaald en naar de jungle gebracht.

Ik had er ontzettend veel zin in, en stond al vroeg klaar voor vertrek. Met busjes werden we naar het begin van de jungle gebracht. Het park waar ik die week ben verbleven heet Cuyabeno Wildlife Reserve. Aan het begin van de jungle kregen we lunch, en heb ik kennis gemaakt met de rest van de groep. Daarna moesten we allemaal in bootjes en was het nog zo'n 2 uur varen naar onze lodge. Gelijk tijdens onze eerste boottocht hebben we al apen gezien!! Eenmaal aangekomen in onze lodge kregen we onze kamers toegewezen, en ik sliep samen op de kamer met een hele leuke meid die ik had leren kennen. Wij hadden zowieso de gaafste kamer van de hele lodge! We sliepen op de bovenverdieping, en het was compleet open! We hadden geen ramen en deuren, en de muren kwamen maar tot heup-hoogte. Vanuit de wc keek je zo de jungle in! Het was echt prachtig!

Iedere dag hadden we verschillende excursies. We zijn met de boot rond gaan varen, en hebben zo veel verschillende dieren kunnen spotten! Ook hebben we gezwommen in de lagune (waar ook kaaimannen, slangen en piranha's zitten!!), en we hebben veel verschillende hikes door de jungle gemaakt. Ik heb ontzettend veel dieren gezien, alleen helaas geen anaconda..... Ook zijn we naar een 'community' in de jungle geweest, en hebben we kunnen zien hoe de mensen hier leven. Het is compleet anders dan in de grote steden, want in de jungle heb je natuurlijk geen luxe voorzieningen zoals wifi en warm water, en ook had je er geen bereik met je telefoon. Dit maakte echt helemaak niks uit, en ik heb dit ook geen moment gemist.

We hadden een ontzettend leuke groep, en de week is echt om gevlogen! Ik zou ontzettend graag terugwillen naar de jungle, en ik ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het was een week om nooit te vergeten!

Vandaag ben ik verder gereisd naar Baños, en hier zal ik deze week blijven. Iedere dag krijg ik spaanse lessen, en er staan ook veel activiteiten op het programma. Ik heb er erg veel zin in, en ik ben benieuwd wat deze week in petto heeft!

¡Adiós!


(Sommige foto's zijn van slechte kwaliteit, omdat ze eigenlijk via de camera genomen zijn en ik ze anders niet kon plaatsen)

  • 26 Februari 2018 - 06:14

    Clim:

    Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je belevenissen in Banos deze week. Veel plezier!

  • 26 Februari 2018 - 09:30

    Koos:

    Weer n leuke blog, ga zo door en veel plezier in Banos !!

  • 26 Februari 2018 - 10:11

    Mariet:

    Whoow Nikki, wat een ervaringen! Fijn dat je je weer goed voelt en mee kom naar de jungle! Mooie foto's en fijn om te lezen dat je ervan geniet. Heel veel plezier nog en groetjes van ons....

  • 26 Februari 2018 - 11:00

    Har En Ria:

    Nikki in de jungle...Boh!! je vertelde al dat het er geweldig was en dat is op de foto´s ook aan je te zien!!
    Veel plezier verder en GRTJS.

  • 26 Februari 2018 - 11:11

    Charles:

    nou Nikki had ik van jou nooit gedacht geen land voor mij met die grote spinnen wens je nog heel eel plezier en weer eens kijk uit ze kunnen ook bijten hoor !

  • 26 Februari 2018 - 14:43

    Manon:

    Wauw Nikki, onvergetelijk.... leuk om weer je verhaal te lezen. Geniet en let goed op jezelf.

  • 26 Februari 2018 - 20:25

    Giel En Jacqueline. :

    Hoi Nikki. Dat is een aardige beestenboel. Gelukkig komen wij de meeste hier niet tegen. Veel plezier voor je volgende week, maar dat zal best wel lukken. Heel veel groetjes van ons.

  • 26 Februari 2018 - 20:50

    Ellen En Kim:

    Heeej Nik,
    Bun zo bliej te laeze des se toch nao de jungle bus kinne vertrekken en des se dees gigantisch mooie ervaring op hibs kunne doon... haop des se dich weer gans de aoje veuls. Super gaaf die jungle foto’s! (Allein zooje die spinne veur mich toch echt neet hove

  • 27 Februari 2018 - 07:23

    Petra Jacobs:

    Ha Nikki, ik lees even gauw jouw 2e blog. Wat een belevenissen. Heerlijk. Die dieren, fantastisch, national geographic is er niets bij

  • 27 Februari 2018 - 09:20

    Wiel En Ans:

    Ola Nikki.
    Blij te horen en te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker verder.
    Adios. Wiel en Ans.

  • 27 Februari 2018 - 11:51

    Peet:

    Vogelspinnen.....bbbbrrr krijg ik de kriebels van...

  • 27 Februari 2018 - 21:34

    Ria Oet Haor:

    Ha Nikkimaedje, doe meuks mich toch get mit dao! Fijn desse dich weer good veuls en t zo sjoan hubs gehadj in de jungle! Eine fijne tied in Banos en toet dien volgend versjlaag, groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 10130

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 April 2018

Ecuador

Landen bezocht: