Week 3 in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu Week 3 in Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Nikki Stals - WaarBenJij.nu

Week 3 in Baños

Blijf op de hoogte en volg Nikki

04 Maart 2018 | Ecuador, Baños


Hallo allemaal,

Mijn derde blog alweer.... wat gaat de tijd toch snel! Deze week ben ik verbleven in Baños. Baños word ook wel een echte 'laid back backpackerstown' genoemd, en dit klopt ook helemaal. Hier hangt een hele relaxete sfeer, en dit is erg fijn. Deze week heb ik samen doorgebracht met een jongen uit Zweden. Iedere morgen hadden we spaanse lessen, en iedere middag hadden we wel een activiteit gepland!

Op maandag zijn we begonnen met een flinke hike door de bergen. We hebben zo'n 3 uur gelopen voor we onze bestemming eindelijk hadden bereikt. Boven op de berg, heb je 'Casa del Arbol'. Hier heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. Ook staan hier grote schommels net langs de afgrond, dus als je schommelde leek het net of je door de lucht vloog. Hier hebben we ons op onze eerste middag goed geamuseerd.


Op dinsdag zijn we met de mountainbike door de bergen gaan fietsen. We zijn helemaal naar een waterval een stuk verderop gegaan, genaamd Pailon del Diablo. Dit was een prachtig grote waterval, en het was de fietstocht ook zeker waard!

Op woensdag hadden we onze eerste echte spannende activiteit, namelijk Canopy!! Canopy is een ander woord voor een zipline. Ik was helemaal niet bang en het was zo gaaf om te doen!! Je kon van de zipline af op de buik, of zittend. Dit kon je zelf kiezen. Ik heb gekozen om via de buik omlaag te gaan. Zo had je echt het gevoel dat je vloog!! Armen wijd en je vloog als een vogel door de lucht. Echt prachtig!!
Na de zipline zijn we met een stel guides nog gaan rotsklimmen, maar dit was echt ontzettend zwaar.... Ik ben evengoed een flink stuk geklommen, maar het was wel erg heftig!

Op donderdag hadden we in de middag Canyoning. Dit is een soort van abseilen van  watervallen. Ook erg gaaf!! We zijn van 5 verschillende watervallen afgeklommen, en ook nog van eentje afgegleden. Het weer was die dag niet zo goed, dus het was best wel koud tijdens de activiteit. Toch maakte dit niet veel uit en heb ik de hele middag genoten!

Op vrijdag was het ook wat slechter weer, en wisten we niet goed wat we moesten doen. Mijn huisgenoot had een fiets gehuurd, maar ik had redelijke spierpijn dus ik vond dat geen strak plan. Toen hij weg was, heb ik eerst m'n was gedaan en daarna ben ik naar een brug gegaan waar je kon swing-jumpen. Swing-jumpen is een soort van bungee-jumpen maar dan zonder elastische elastiek. De sprong van de brug uit naar beneden was 130 meter!! Toen ik eenmaal klaar stond om te springen, begonnen de zenuwen toch even op te spelen. Ik zei tegen mezelf: "niet te veel over denken, zet die knop om en spring!!" De leraar begon met aftellen, en daar ging ik! Ik vloog 130 meter naar beneden, en het was zo ontzettend gaaf!! Ik zou het zo nog een keer doen! Het was echt geweldig!

Vandaag (zaterdag 3 maart) was het weer wat slechter weer, en hebben we niet zoveel meer gedaan. Vanavond om 22:00 uur vertrekken we met de nachtbus naar Montañita, en we zullen daar morgenvroeg rond 7:00 uur ongeveer aankomen.

Ik vind het erg jammer om Baños alweer zo snel te moeten verlaten, ik had nog zoveel meer willen doen!! Toch heb ik ook veel zin om naar de kust te gaan, en daar lekker te gaan surfen en nog meer spaans te leren.

Ik hou jullie op de hoogte! xxx


¡ Saludos mis amigos !


  • 04 Maart 2018 - 10:49

    Clim:

    Weer een geweldige week gehad, ook al had je van mij niet alles hoeven te doen! Veel plezier in Montanita.

  • 04 Maart 2018 - 11:24

    Koos:

    Weer een leuke blog, wat n avonturen. Hopelijk heb je in Montanita ook zo'n geweldige week.
    Veel plezier xx

  • 04 Maart 2018 - 11:58

    Har En Ria:

    Alweer een week voorbij! wat durf je véél!! Spannende foto´s hoor.... De spierpijn zal inmiddels wel iets minder zijn.. Veel plezier in Montanita. Groetjes en een knuffel van ons.

  • 05 Maart 2018 - 21:15

    Wiel En Ans:

    Ha Nikki,
    Wat maak jij veel mee zeg. Nu alweer benieuwd naar het volgende verslag.
    Heel veel plezier verder. Besos.

  • 08 Maart 2018 - 17:02

    Jacqueline En Giel:

    Hoi Nikki,
    Wat heb je weer een spannende week gehad.
    Nu begint al weer bijna de vierde week, we wensen je weer heel veel plezier.
    Groetjes Giel en Jacqueline

  • 09 Maart 2018 - 09:45

    Ria Oet Haor:

    Ha Nikki, ich vinj 't geweljig waasse allemaol mitmaaks dao! Bun benuujd nao dien versjlaag euver Montanita. De helft zitj der al op hub ich oetgerekendj, vandaag euver 4 waeke kumse weer nao Nederland. Ich kiek oet nao dien volgendj bericht en weer veul plezeer, groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 10123

Voorgaande reizen:

10 Februari 2018 - 06 April 2018

Ecuador

Landen bezocht: